Wideofilmowanie - Kamerzysta weselny - Kamerzysta ślubny - Filmowanie wesel
Wideofilmowanie wesel
Maj 15, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
Czerwiec 15, 2017

Pierwsze wrażenie, jest rzeczą, której pilnujemy w wielu dziedzinach życia. Pragniemy zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, na damie, jeżeli trafiamy na dyskotekę, czy przy negocjacjach w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze opiera się też home staging – czyli zespół wszystkich działań, pomagających zrobić dobre wrażenie na zainteresowanym znalezieniem domu, mieszkania, czy innej nieruchomości. Ci, którzy biorą pod uwagę zakup mieszkania, najprawdopodobniej zasugerują się właśnie pierwszym wrażeniem, a zatem musimy podjąć wszelkie działania, by nasz lokal wyglądał fantastycznie. Nie wszystko będziemy w stanie przygotować sami, a zatem warto skonsultować się z profesjonalistami od home stagingu. Po kolei jednak – zacznijmy od omówienia historii i procesu ewolucji home stagingu.

45 lat temu….

Aby zrozumieć home staging, przenieśmy się na moment do USA. To właśnie tam swoją działalność prowadziła Barbara Schwarz, właścicielka korporacji, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Teraz już to wiemy – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem w kierunku koronnej specjalności Barbary Schwarz. Już jako agentka nieruchomości z doświadczeniem, Schwarz nieustannie szukała narzędzi, na zwiększenie popularności oferowanych przez siebie lokali mieszkalnych wśród Klientów. W 1972 roku przyszło jej do głowy, aby sumiennie przygotować wnętrze konkretnej nieruchomości. Postanowiła wykonać wszystkie niezbędne prace remontowe, wysprzątać cały obszar i upiększyć go tak, żeby Kontrahent mógł się nią zachwycić. Efekt? Nieruchomość została sprzedana dużo prędzej, niż ktokolwiek mógłby myśleć. Dlaczego tak się stało? Wnioski Schwarz były takie, że przy rozjaśnieniu i optycznym powiększeniu pomieszczeń – pierwsze wrażenie potencjalnego klienta jest o wiele lepsze niż dawniej. Przez lata, Barbara Schwarz budziła uznanie ekspertów od nieruchomości w USA, a specjalność zwana home stagingiem zagościła na dobre na rynku nieruchomości. Zgodnie z wyliczeniami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu przeszło milion osób, a z całą pewnością jest autorką ważnych tekstów z tej dziedziny.

Wielka Brytania i w końcu… Polska!

Przez lata home staging zyskiwał popularność w USA i odnalazł się też w Wielkiej Brytanii, gdzie zazwyczaj mieszkańcy nazywają go property presentation albo property styling. Zjednoczone Królestwo zapragnęło przyswoić home staging, dzięki programowi „House Doctor”, prowadzonemu przez Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy podążyli za Amerykanami i zrozumieli, iż mogą sporo zarobić gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po sumiennym zadbaniu o posesję.

Do Polski home staging trafił na dobre już w tym stuleciu. Wynikało to z tego, iż ludzie szukali na rynku pracy czegoś nowego i dzięki temu powstał świeży, wolny zawód – homestager. Zwłaszcza od 2009 roku, obserwujemy zwiększony popyt na home staging przy sprzedaży/kupnie mieszkania.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging ewoluował właściwie każdego dnia, a przyczyną były zmiany gustów ludzi, którzy znaleźli się na rynku domów. Barbara Schwarz zainicjowała konkretny model, lecz korzystający z niego musieli być przygotowanymi na kaprysy ulegającej przemianom mody.

Ostatnimi czasy, home staging to nie tylko prace poprawiające estetykę nieruchomości. Home staging bowiem to po prostu wdrożenie idei marketingu, który opiera się – posiłkując się definicją zaproponowaną przez Philipa Kotlera, znanego marketingowego guru – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Swoje trzy grosze mogą tu wtrącić specjaliści od PR, którzy mają możliwość stworzenia ciekawej oferty, która skupi na sobie uwagę potencjalnego Kontrahenta. Już w czasach wdrażania innowacyjnej techniki przez Barbarę Schwarz było wiadomo, że psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest kluczowa w procesie home stagingu, a oferta zwracająca uwagę jest ważnym elementem, który tylko i aż może nakłonić potencjalnego Kontrahenta do sprawdzenia mieszkania. W dobie powszechnego dostępu do internetu oraz codziennego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów użytkowników Facebooka. Należy pamiętać, że wykonanie odpowiednich zdjęć należy zaplanować już po dokładnym spreparowaniu mieszkania. Co się na takie przygotowanie składa?

Rozbudowanie modelu Schwarz

Najważniejsze teorie Barbary Schwarz mówiły nam, iż wiele zyskamy, zwiększając optycznie pomieszczenia i rozjaśniając je. Dbać musimy o każdy detal – w tym na rozmieszczenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i utrudniać wpadanie światła słonecznego. To ciekawe, jak dużo osób nie pamięta o odruchowych działaniach, takich jak posprzątanie walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz przewietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być smród w lokalu – z dużą dozą prawdopodobieństwa odstraszy on Klienta.

Jeżeli chcemy mieć pewność, że proces home stagingu przebiegnie właściwie – lepiej zatrudnić ekspertów z agencji nieruchomości, którzy postarają się, aby nasza nieruchomość prezentowała się wspaniale.

Więcej informacji i analiz ze świata nieruchomości – mieszkania.torun.pl

Strona używa cookies
Ok