Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – historia, zmiany, czasy najnowsze
Czerwiec 12, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Sierpień 30, 2017

Jak doskonale wiemy Internet otwiera przed nami całą masę możliwości w temacie promocji. Wygląda to na banał, ale w przytoczonym przypadku będzie idealnie pasował. Marketing internetowy to obecnie rzecz niezbędna dla tych, którzy pragną wypromować swoją firmę w sieci. W dzisiejszym wpisie przeanalizujemy co to takiego e-marketing i co możemy osiągnąć dzięki tej specyficznej odmianie tradycyjnego marketingu.

Aby wgłębić się w płaszczyznę połączoną z e-marketingiem, powiedzmy sobie wpierw na czym polega sam marketing. Ogrom osób stosuje ten termin zamiennie z promowaniem poszczególnego produktu, ale w praktyce jest to termin dużo szerszy. Proces marketingowy jest to złożona strategia, która ma przynieść profity w postaci dotarcia z nasza ofertą do jak najszerszej grupy Nabywców. Żeby wcielić plany w życie, trzeba zadbać o wiele czynników, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do promocji, określenie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. W przeciągu trwania procesu, potrzebna będzie systematyczna analiza zmian na rynku i reagowanie na potrzeby Konsumentów.

Marketing internetowy – pierwsze kroki

W nowoczesnym świecie powstała charakterystyczna domena marketingu – marketing w internecie, zwany też e-marketingiem. Czemu jest tak fundamentalny? Inwestorzy i właściciele firm otwierają się na działania w sieci, aby skorzystać z plusów internetu i znaleźć nowych Konsumentów. E-marketing to suma wszelkich działań, które znamy z normalnej odmiany marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać sieci on-line. Jeżeli nasze metody będą skuteczne, to sprawi, że pozycja naszej spółki w internecie znacznie ulegnie poprawie, a nasz główny cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, połączone z jej pozytywnym odbiorem zostanie osiągnięty. Kluczowym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu on-line jest witryna www naszej firmy. Z najbardziej charakterystycznych różnic między powszechnym marketingiem, a e-marketingiem wskazujemy w pierwszej kolejności rolę Klienta. Nie będzie ona w tym temacie pasywna, przeciwnie, prowadzi on z nami nieustanny dialog, poprzez m.in. publikowanie stanowiska na temat naszych działań oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do powszechnych operacji, z którymi spotkamy się przy kwestii marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron www
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– blogosfera
– e-mail marketing

Analizowaliśmy już dość konkretnie pozycjonowanie stron www, natomiast poniżej skupimy się na dwóch kategoriach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam przynieść sporo profitów.

Content marketing – postaw na jakość

Ta dyscyplina e-marketingu może być bardzo skuteczna, jeśli naszym celem ma być pozyskanie nowych Odbiorców, ale zwłaszcza –  zbudowanie z nimi wieloletnich i opartych na lojalności relacji. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?

Content marketing bazuje w szczególności na publikowaniu w sieci treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednowymiarowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie emocji u Kontrahenta, który zapragnie pozostać z naszą firmą na stałe. Jak zapewne wiecie dużo zależy także od naszej grupy docelowej. Zawartość powinna być dostrojona do jej pasji, zwyczajów i co także ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing może być „podany” w rozmaitych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma naturalnie znaczenie, lecz zdecydowanie większą wagę musimy przywiązywać do poziomu wstawianych przez nas treści. Gdy Google zakwalifikuje je jako wartościowe, to wtedy to perspektywy naszej firmy na bycie lepiej widocznym w rezultatach wyszukiwania. Zatroszczmy się o to, aby treści były autorskie i nietypowe. Jak z fragmentu tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czyli co?

Ta dziedzina marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Czemu? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w danej branży, lub też jest rozpoznawalna ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w mediach społecznościowych, może znacząco oddziaływać na hipotetycznych Nabywców. W wyborze influencera trzeba się kierować branżą, w której działamy. Gdy chcemy reklamować sklep z ciuchami, w takiej sytuacji świetnym pomysłem będzie zaangażowanie influencera, który spopularyzował bloga na temat mody.

W znalezieniu przydatnego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Trzeba pamiętać o tym, żeby przed zatrudnieniem influencera do promowania Twojej marki, przejrzyście wyznaczyć cele i przeanalizować jaki budżet będziesz chciał na przeznaczyć na influencera. Zaangażowanie influencera powinno być elementem dużej strategii, która pomoże nam przekonać Klientów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to bardzo szerokie zagadnienie. Bardzo dużo korzyści, ale też mnóstwo pracy do wykonania, jeśli nasza strategia ma odnieść sukces. Nasze działania winny być starannie zaplanowane, a później przez cały czas musimy reagować na zmiany na rynku.

Marketing w Internecie i nie tylko – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Strona używa cookies
Ok