Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – jak się do niego zabrać?
Czerwiec 15, 2017
Pianka PUR - ocieplanie
Ocieplanie i pianka PUR – dlaczego warto?
Październik 21, 2017

W dzisiejszych czasach da się zauważyć, że bez skutecznego wypromowania witryny internetowej, widoki na dobre wyniki naszej działalności są relatywnie nieduże. Całe szczęście, że, dzięki rozwojowi technologii, Google opracowało złożony system, z którego pomocą dotrzemy do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Klientów z Twojego sąsiedztwa, nieodzowne jest poprawne wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie sporo okoliczności, które przeanalizujemy w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne to promowanie wybranej witryny w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z danego kręgu, np. województwa, miejscowości, a czasem nawet jednej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka może samodzielnie stwierdzić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Możemy to łatwo zweryfikować, używając przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Załóżmy, że szukamy biura nieruchomości. Jeżeli wyszukujący jest w określonym momencie w Toruniu, to wówczas wyszukiwarka podpowie nam najskuteczniej wypromowane biura nieruchomości z Torunia. Dane statystyczne mówią prawdę – powyżej 95% Nabywców poszukuje w pierwszej kolejności przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, by móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Trzeba zrobić co w naszej mocy, aby trafili na właśnie naszą firmę, gdyż więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w przyszłości, a przeszło 80% użytkowników telefonów nowej generacji i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Czego najczęściej szukają? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Gdy jesteś właścicielem restauracji, obligatoryjnie musisz zadbać o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – od czego zacząć?

Tak samo jak w kwestii tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż wielce istotną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy regularnie dodawać teksty oraz zatroszczyć się o to, aby treści były możliwie jak najwyższej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy teraz zastanowić się nad technikami, które będą specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Założenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej przeanalizujemy poniżej,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wieści o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących firmę – dbajmy o dane, które zapisujemy w katalogach firmowych i innych stronach. Jeśli zmieni się nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to w takiej sytuacji wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Nade wszystko ważne jest założenie profilu naszej spółki w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do kreowania wizytówek przedsiębiorstw, które operują na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, iż poszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, zawierającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo stworzenie wizytówki nie jest szczególnie powikłane, ale już pozycjonowanie wymaga dokładności i konkretnej wiedzy.

Żeby jeszcze podnieść swoje perspektywy na zwabienie lokalnych Konsumentów, użyjemy usługi Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest stosunkowo trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą wymierne. Jak powinna wyglądać odpowiednio przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Trzeba wczuć się w rolę szukającego i zastanowić się, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najprościej będzie uobecnić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następny krok, uzupełniamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – powinniśmy regularnie je uaktualniać. W dalszej kolejności tworzymy dla Twojej korporacji oryginalny kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj w postaci nazwy spółki. Kiedy już zadbaliśmy o tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać odpowiednią grafikę oraz zredagować opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka wiąże się z wystawianiem nam opinii przez wyszukujących. Ich ilość oraz jakość mają wpływ na to, na jakiej pozycji wylądujemy w rezultatach wyszukiwania. Jeśli uda nam się wypracować dużą liczbę aprobujących opinii, to wówczas będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie kolejnych Klientów oraz kreowanie handicapu nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy sposób, na usytuowanie się w rezultatach wyszukiwania niż normalne pozycjonowanie witryn. Nie masz pojęcia od czego zacząć? Agencja reklamowa specjalizująca się w pozycjonowaniu lokalnym na pewno pomoże Ci postawić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacjihttp://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

Strona używa cookies
Ok