Instalacje biogazowe biogazownie pochodnie do spalania biogazu odgazowanie składowiska odpadów
Nowoczesne instalacje biogazowe
Listopad 29, 2016
Biogazownie pochodnie do spalania biogazu instalacje na biogaz
Technologie pozyskiwania biogazu
Grudzień 2, 2016

Parkingi lotniskowe w Gdańsku

Parking lotniskowy parking przy lotnisku w Gdańsku parking Bastion przy lotnisku w Gdańsku

Jak się przygotować do podróży samolotem?

Tak naprawdę ważne są trzy etapy: zarezerwowanie parkingu przy lotnisku, zorganizowanie bagażu podług precyzyjnych instrukcji i odprawa. Postój powinien zajmować dowolną lokalizację tuż przy lotnisku, abyśmy nie musieli przebywać jeszcze dodatkowej drogi z bagażami (częstokroć szczególnie kłopotliwymi). Musimy z wyprzedzeniem przeszukać dogodne oferty w Internecie i wybrać parking z najlepszym dojazdem oraz najszybszym dotarciem na lotnisko. Dużo przedsiębiorstw publikuje na swoich stronach Galerie zdjęć oraz filmiki, z których mamy szansę prosto wywnioskować, w jakim miejscu konkretnie znajduje się postój. Można obejrzeć najbliższe otoczenie, zapoznać się z mapami dojazdu i cenami. Jeśli chodzi o ładunek, wówczas należy zaznajomić się z precyzyjnymi wytycznymi dla pasażerów udostępnionymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. W pierwszej kolejności z ewidencją „rekwizytów” niedozwolonych do przewozu w bagażu kabinowym, uproszczoną infografiką omawiającą wnoszenie płynów, rozpylaczy i żelów na pokład samolotu. Przed odprawą musimy:

  • zanalizować warunki transportu, zatem część umowy między podróżnym i przewoźnikiem
  • zobaczyć, czy mamy wszystkie dokumenty niezbędne do odprawy
  • zweryfikować, czy nasz ładunek (podręczny, ewidencjonowany, nietypowy) spełnia wymogi co do wielkości nałożonych przez przewoźnika
  • napisać numer telefonu linii lotniczej (albo do call centre), który będzie pomocny w przypadku ewentualnych pytań

Należy pamiętać, iż po dotarciu na lotnisko czekają nas dwa istotne etapy: odprawa biletowo – bagażowa oraz kontrola bezpieczeństwa. Stąd sugeruje się, by przybyć na lotnisko sporo przed czasem odlotu. Stąd zarezerwowanie parkingu lotniskowego z przewozem na lotnisko i odbiorem po przylocie jest niezwykle praktycznym oraz skutecznym wyjściem. Dzięki niemu mamy szansę zaoszczędzić naprawdę dużo cennego czasu. Odprawa biletowo – bagażowa rozpoczyna się w momencie wyznaczonym przez przewoźnika oraz jest zaznaczona logo przewoźnika, nazwą portu finalnego, numerem rejsu oraz godziną wylotu. Tylko po pobraniu karty pokładowej i oddaniu bagażu powinniśmy skierować się do kontroli bezpieczeństwa. Po czym można cierpliwie czekać, aż samolot będzie definitywnie przygotowany do przelotu, zaś asystenci obsługi pasażerskiej wezwą nas na pokład.

Warianty ładunków i związane z nimi obostrzenia

Pierwszym rodzajem jest bagaż odnotowywany, który jest transportowany zupełnie pod ochroną przewoźnika. Podstawą zarejestrowania jest wręczenie przywieszki bagażowej, a ograniczenia dotyczą przeważnie jego masy (egzekwowane są ponadplanowe opłaty za większość bądź całość bagażu oraz za tzw. „nadbagaż”). Bagaż podręczny wcale nie jest ewidencjonowany i przez pełny czas trwania lotu przebywa pod kontrolą podróżnego. Utrudnienia w tym przypadku dotyczą wagi oraz rozmiarów. Jeśli nasz bagaż się w nich nie mieści, zostanie przetransportowany jak ładunek ewidencjonowany. Tymczasem ładunek niestandardowy dotyczy oryginalnych przedmiotów, m in. instrumentu muzycznego. Świetnym planem jest bez wątpienia zmierzenie naszego ekwipunku (jeżeli nie wyposażyliśmy się w specjalne torby lub walizki wykonane zgodnie z zasadami dostarczonymi przez ULC). Mamy szansę to zrobić w domu albo na parkingu lotniskowym, na który trzeba przyjechać dużo wcześniej.

Rekwizyty niedopuszczalne do transportu w bagażu podręcznym oraz ewidencjonowanym

W ekwipunku podręcznym w żadnym przypadku nie możemy mieć broni palnej (oraz wszelakiej innej broni), przedmiotów o ostrych końcach albo krawędziach, tępych instrumentów, produktów wybuchowych, substancji palnych, chemicznych, toksycznych, płynów oraz wyrobów o analogicznej konsystencji. W bagażu rejestrowanym w ogóle nie wolno przewozić żadnych środków wybuchowych, substancji palnych, chemicznych oraz trujących.

Do broni palnej należą, np. broń bojowa i sportowa (pistolety, repliki i imitacje broni palnej, katapulty, czy wiatrówki i rewolwery pneumatyczne). Nie wolno nam pod żadnym pozorem wieźć toporów, łyżew, noży do krojenia lodu i pierzchni, metalowych śledzi i szpilek do namiotów czy rzutek z ostrymi krawędziami (należących do grupy przedmiotów o ostrych granicach bądź końcach). Do instrumentów tępych przynależą kije baseballowe, kije bilardowe, wiosła do kajaków, czółen i innego sprzętu pływającego, itp. Niebezpieczeństwem dla zdrowia podróżnych i obsługi są także granaty, spłonki, wszelkiego rodzaju miny, urządzenia dymotwórcze, oraz terpentyna i inne rozcieńczalniki do farb (zatem klasa: środki wybuchowe oraz substancje łatwopalne). Ponadto na pokładzie samolotu w ogóle nie mogą znajdować się płynne baterie elektryczne, rtęć, gaz łzawiący, miotacze żelu i płynów obezwładniających, bakterie i wirusy, a także żele, pasty, emulsje (m. in. napoje, dezodoranty, czy pianki do golenia.

Bagaż ewidencjonowany nie może zawierać zwłaszcza dwóch ostatnich typów rekwizytów, mianowicie materiałów eksplozyjnych oraz substancji toksycznych i chemicznych.

Jeżeli jesteś zainteresowany ofertą parkingu w pobliżu lotniska w Trójmieście, kliknij w ten odnośnik – parking lotnisko Gdańsk

Strona używa cookies
Ok