Instalacje biogazowe biogazownie pochodnie do spalania biogazu odgazowanie składowiska odpadów
Nowoczesne instalacje biogazowe
29 listopada, 2016
Biogazownie pochodnie do spalania biogazu instalacje na biogaz
Technologie pozyskiwania biogazu
2 grudnia, 2016

Parkingi lotniskowe w Gdańsku

Parking lotniskowy parking przy lotnisku w Gdańsku parking Bastion przy lotnisku w Gdańsku

Jak się przygotować do podróży samolotem?

Tak naprawdę ważne są trzy etapy: zarezerwowanie parkingu przy lotnisku, zorganizowanie bagażu podług precyzyjnych instrukcji i odprawa. Postój powinien zajmować dowolną lokalizację tuż przy lotnisku, abyśmy nie musieli przebywać jeszcze dodatkowej drogi z bagażami (częstokroć szczególnie kłopotliwymi). Musimy z wyprzedzeniem przeszukać dogodne oferty w Internecie i wybrać parking z najlepszym dojazdem oraz najszybszym dotarciem na lotnisko. Dużo przedsiębiorstw publikuje na swoich stronach Galerie zdjęć oraz filmiki, z których mamy szansę prosto wywnioskować, w jakim miejscu konkretnie znajduje się postój. Można obejrzeć najbliższe otoczenie, zapoznać się z mapami dojazdu i cenami. Jeśli chodzi o ładunek, wówczas należy zaznajomić się z precyzyjnymi wytycznymi dla pasażerów udostępnionymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. W pierwszej kolejności z ewidencją „rekwizytów” niedozwolonych do przewozu w bagażu kabinowym, uproszczoną infografiką omawiającą wnoszenie płynów, rozpylaczy i żelów na pokład samolotu. Przed odprawą musimy:

  • zanalizować warunki transportu, zatem część umowy między podróżnym i przewoźnikiem
  • zobaczyć, czy mamy wszystkie dokumenty niezbędne do odprawy
  • zweryfikować, czy nasz ładunek (podręczny, ewidencjonowany, nietypowy) spełnia wymogi co do wielkości nałożonych przez przewoźnika
  • napisać numer telefonu linii lotniczej (albo do call centre), który będzie pomocny w przypadku ewentualnych pytań

Należy pamiętać, iż po dotarciu na lotnisko czekają nas dwa istotne etapy: odprawa biletowo – bagażowa oraz kontrola bezpieczeństwa. Stąd sugeruje się, by przybyć na lotnisko sporo przed czasem odlotu. Stąd zarezerwowanie parkingu lotniskowego z przewozem na lotnisko i odbiorem po przylocie jest niezwykle praktycznym oraz skutecznym wyjściem. Dzięki niemu mamy szansę zaoszczędzić naprawdę dużo cennego czasu. Odprawa biletowo – bagażowa rozpoczyna się w momencie wyznaczonym przez przewoźnika oraz jest zaznaczona logo przewoźnika, nazwą portu finalnego, numerem rejsu oraz godziną wylotu. Tylko po pobraniu karty pokładowej i oddaniu bagażu powinniśmy skierować się do kontroli bezpieczeństwa. Po czym można cierpliwie czekać, aż samolot będzie definitywnie przygotowany do przelotu, zaś asystenci obsługi pasażerskiej wezwą nas na pokład.

Warianty ładunków i związane z nimi obostrzenia

Pierwszym rodzajem jest bagaż odnotowywany, który jest transportowany zupełnie pod ochroną przewoźnika. Podstawą zarejestrowania jest wręczenie przywieszki bagażowej, a ograniczenia dotyczą przeważnie jego masy (egzekwowane są ponadplanowe opłaty za większość bądź całość bagażu oraz za tzw. „nadbagaż”). Bagaż podręczny wcale nie jest ewidencjonowany i przez pełny czas trwania lotu przebywa pod kontrolą podróżnego. Utrudnienia w tym przypadku dotyczą wagi oraz rozmiarów. Jeśli nasz bagaż się w nich nie mieści, zostanie przetransportowany jak ładunek ewidencjonowany. Tymczasem ładunek niestandardowy dotyczy oryginalnych przedmiotów, m in. instrumentu muzycznego. Świetnym planem jest bez wątpienia zmierzenie naszego ekwipunku (jeżeli nie wyposażyliśmy się w specjalne torby lub walizki wykonane zgodnie z zasadami dostarczonymi przez ULC). Mamy szansę to zrobić w domu albo na parkingu lotniskowym, na który trzeba przyjechać dużo wcześniej.

Rekwizyty niedopuszczalne do transportu w bagażu podręcznym oraz ewidencjonowanym

W ekwipunku podręcznym w żadnym przypadku nie możemy mieć broni palnej (oraz wszelakiej innej broni), przedmiotów o ostrych końcach albo krawędziach, tępych instrumentów, produktów wybuchowych, substancji palnych, chemicznych, toksycznych, płynów oraz wyrobów o analogicznej konsystencji. W bagażu rejestrowanym w ogóle nie wolno przewozić żadnych środków wybuchowych, substancji palnych, chemicznych oraz trujących.

Do broni palnej należą, np. broń bojowa i sportowa (pistolety, repliki i imitacje broni palnej, katapulty, czy wiatrówki i rewolwery pneumatyczne). Nie wolno nam pod żadnym pozorem wieźć toporów, łyżew, noży do krojenia lodu i pierzchni, metalowych śledzi i szpilek do namiotów czy rzutek z ostrymi krawędziami (należących do grupy przedmiotów o ostrych granicach bądź końcach). Do instrumentów tępych przynależą kije baseballowe, kije bilardowe, wiosła do kajaków, czółen i innego sprzętu pływającego, itp. Niebezpieczeństwem dla zdrowia podróżnych i obsługi są także granaty, spłonki, wszelkiego rodzaju miny, urządzenia dymotwórcze, oraz terpentyna i inne rozcieńczalniki do farb (zatem klasa: środki wybuchowe oraz substancje łatwopalne). Ponadto na pokładzie samolotu w ogóle nie mogą znajdować się płynne baterie elektryczne, rtęć, gaz łzawiący, miotacze żelu i płynów obezwładniających, bakterie i wirusy, a także żele, pasty, emulsje (m. in. napoje, dezodoranty, czy pianki do golenia.

Bagaż ewidencjonowany nie może zawierać zwłaszcza dwóch ostatnich typów rekwizytów, mianowicie materiałów eksplozyjnych oraz substancji toksycznych i chemicznych.

Jeżeli jesteś zainteresowany ofertą parkingu w pobliżu lotniska w Trójmieście, kliknij w ten odnośnik – parking lotnisko Gdańsk

Strona używa cookies
Ok